خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/07 - 17:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:

تحریم‌های حقوق بشری قاره سبز بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی ایران است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: سران کشورهای اروپایی تلاش می کنند از طریق اعمال تحریم با محوریت حقوق بشر، دست پیش بگیرند تا افکار عمومی دنیا منحرف شود.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ششمین بسته تحریم‌های جدید حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت: این تحریم‌ها به دلایل واهی و بی اساسی مانند نقش داشتن در نقض جدی حقوق بشر از سوی کشورمان و محاکمه‌های غیرعادلانه و شکنجه محکومان انجام شده است.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: همچنین اتحادیه اروپا در این بسته تحریمی از مقامات کشورمان می‌خواهد سرکوب مشارکت‌کنندگان در اعترضات مسالمت‌جویانه را متوقف کند که امری قابل تامل است.



وی با اشاره به اینکه دسیسه های اروپایی در جریان اغتشاشات اخیر با شکست مواجه شد، ادامه داد: بر این اساس تلاش می کنند از طریق اعمال تحریم با محوریت حقوق بشر، دست پیش را بگیرند تا افکار عمومی دنیا منحرف شود.



این نماینده مردم درمجلس یازدهم با بیان اینکه طرح تحریم به دلایل مختلف برای ایرانیان امری عادی شده است، افزود: در واقع تحریم های ضدایرانی بی اثر است و نمی تواند آسیبی برای کشورمان ایجاد کند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تحریم های استرالیا با محوریت حقوق بشر علیه کشورمان، خاطرنشان کرد: کشوری مانند استرالیا نباید در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند و همچنین باید به اندازه جایگاهش در نظام بین الملل اقدام به موضع گیری کند. این کشور هیچ نقش اثرگذاری در معادلات بین المللی ندارد لذا بهتر است که دست از این رفتارها بردارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359218
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم